A

#Projektowanie graficzne

Logo – czyli fundament Twojej marki!

Logo pełni rolę jednego z najważniejszych narzędzi marketingowych, o którym nie powinna zapominać żadna marka działająca w sposób tradycyjny czy też tylko w internecie prowadząc sklep internetowy. Odpowiednio przygotowane logo może zwiększyć popularność i rozpoznawalność danego biznesu. Może również wpłynąć na to, jak go postrzegamy.

Logo prezentowane jest najczęściej w postaci logotypu i sygnetu. Logotyp jest znakiem typograficznym, co oznacza, że złożony jest z fontu (czcionki) o danym kroju. Natomiast sam sygnet to graficzny znak. Zdarzają się pewne logo pozbawione logotypu bądź sygnetu, natomiast zazwyczaj firmy decydują się na posiadanie tych dwóch form logo.

Jak odbywa się projektowanie logo?

Aktualnie do projektu logo wykorzystuje się odpowiednie narzędzia graficzne. Natomiast wstępna praca polega na wykorzystaniu wyobraźni i kreatywności, w którą doświadczeni graficy są wyposażeni. Dzięki temu, poznając oczekiwania danej firmy, zakres jej działalności, jej klientów, są w stanie przygotować kilka pomysłów na trafne logo.

Wiele swoich pomysłów rozpoczynają na zwykłej kartce z ołówkiem. Starają się wypisać najważniejsze słowa pasujące do danego biznesu, przedsięwzięcia czy firmy. Następnie zajmują się wypisaniem popularnych skojarzeń, dzięki czemu mają już do dyspozycji mapę myślową, na której dalej udaje im się projektować logo.

Takie podstawy ułatwiają dobranie do logo idealnej kolorystyki i formy. Dopiero wtedy można przejść do rysowania. Jest możliwość stosowania tutaj różnych liter i fontów. Dzięki temu łatwo jest ocenić, które pomysły okazują się najlepsze i zadbać o ich udoskonalenie. Po zebraniu wszystkich pomysłów należy zapewnić sobie odpoczynek.

Na kolejny dzień można przejść do etapu szkicowania i doskonalenia w programie graficznym. W tym celu najczęściej korzysta się ze środowiska grafiki wektorowej (Corel Draw, Adobe Illustrator, bądź Affinity Designer). Pozwoli to na późniejsze powiększanie logo, bez żadnych strat jakości. Po ukończeniu projektu sprawdza się jego po wydruku w postaci czarno białej i kolorowej, w wielu rozmiarach. Dzięki temu udaje się dostrzec czy logo w każdym przypadku okazuje się dobrze widoczne. Czasami należy wprowadzić minimalne poprawy i dzięki temu logo jest już w pełni ukończone. Tylko wtedy okazuje się w pełni skuteczne i atrakcyjne.

O czym warto pamiętać projektując logo:

  • logo powinno kojarzyć się z czymś przyjemnym i pozytywnym – jest to możliwe po zastosowaniu w nim dobrych kształtów, kolorów i liter. Takie działanie sprawie, że firma bądź przedsięwzięcie stojące za tym logo, również jest traktowane pozytywnie.
  • logo musi być czytelne – w każdym miejscu logo powinno być dobrze widoczne (na stronie internetowej, na wizytówce, plakatach, billboardach, broszurach reklamowych). Odbiorcy nie powinni mieć problemu z dokładnym rozpoznaniem takiego loga i jego przesłania.
  • logo powinno być proste i estetyczne – dzięki temu patrzy się na nie z przyjemnością i zapamiętuje na długi czas.
  • logo dostosowane do firmy i przedsięwzięcia – dobrze, aby wkomponowało się w poziom usług czy działań. Z tego względu dla przedszkola nie przygotujemy zbyt poważnego loga, które o wiele skuteczniej pasowałoby do firmy korporacyjnej.
  • logo ponadczasowe – ważne, aby przez wiele lat skutecznie identyfikowało się z firmą i jej możliwościami.
  • logo przyciąga uwagę – dobrze, aby zaciekawiło odbiorców i zwracało uwagę, dzięki temu szybciej i pozytywniej zostanie zapamiętane.

Projektowanie logo i pozostała identyfikacja wizualna jest w stanie wiele zadecydować o przyszłości nowych i aktualnych firm. Z tego względu jej przygotowanie warto zlecić prawdziwym profesjonalistom. W naszej firmie Bracia Konieczni znajdują się graficy, którzy chętnie zajmą się przygotowaniem dla Państwa jak najlepszego logo. Zapraszamy!