A

#Technologie internetowe

Czy potrzebna jest mi strona internetowa?

Dzięki stronie internetowej uzyskuje się naprawdę duże możliwości promocji, reklamy, jak i dotarcia do szerokiego grona odbiorców. To tym bardziej powinno zachęcić wszystkich sprzedawców i przedsiębiorców, aby posiadać taką stronę www i później skutecznie dbać o jej pozycjonowanie. Poznajmy jednak wszystkie zalety wynikające z posiadania strony www. A dzięki temu będziemy mieli już pełne przekonanie, że warto ją posiadać i to jak najszybciej.

Okazuje się, że klienci zanim zdecydują się na współpracę z pewną firmą czy sprzedawcą, to wcześniej decydują się na jej wyszukanie w internecie. Mają wtedy możliwość natrafić na jej stronę firmową, sklep internetowy i dokładnie zapoznają się z tą ofertą. Dzięki temu nabierają do niej większego zaufania. Gdyby nie są w stanie trafić na naszą stronę, to automatycznie powstaje dystans między nimi, a klientami. Nie odnajdują naszej strony, wpisując do wyszukiwarki nazwę naszej firmy, więc uznają nas za mało profesjonalnych sprzedawców.

Strona internetowa to:

1. Tania forma reklamy firmy

W ciągu roku ponosimy tylko koszty wynikające z hostingu i odnowienia domeny. Dodatkowo każdego miesiąca płacimy za pozycjonowanie takiej strony. Ale właśnie dzięki temu na naszą stronę trafiają klienci szczególnie zainteresowani naszą ofertą, czyli produktami bądź usługami, które posiadamy. To o wiele lepsza forma, niż droga reklama w popularnych katalogach firm.

2. Wzmacnia wizerunek danej działalności

Odpowiednia strona pozwala zaprezentować nas z jak najlepszej strony. Dodatkowo umożliwia regularną aktualizację informacji o firmie i zakresie jej działalności.

3. Umożliwia dotarcie do wielu klientów i poszerzenie rynków zbytu

Na naszą stronę mogą trafiać internauci z wyszukiwarki google, portali społecznościowych i wielu innych miejsc.

4. Można ją rozwijać przez cały czas

Na początku możemy zacząć od prostej strony firmowej czy e-sklepu. Z czasem możemy ją rozwijać, wedle naszych możliwości i oczekiwań internautów.

5. Ułatwia utrzymywanie dobrych relacji ze stałymi klientami

Na stronie przedstawiamy aktualną ofertę, a zarazem posiadając do nich pewne dane (np. email), mamy możliwość wysyłania do nich ofert handlowych.

6. Reklamuje nas 24 godziny na dobę

Strona internetowa to reklama bez ograniczeń czasowych, więc działa przez cały czas i zawsze może zapewniać nam dotarcie do nowych klientów.

7. Ułatwia kontakt z klientem

Na stronie możemy posiadać formularz kontaktowy, dzięki któremu klienci zawsze mogą wysłać do nas wiadomości (zapytania o ofertę)

Przede wszystkim strona internetowa sprawia, że udaje się nam trafić do klientów bez względu na dzielącą nas odległość, jak i zainteresować go naszą ofertą. Dlatego wszyscy handlowcy, bez względu na branżę, powinni posiadać własną stronę www. Dzięki temu o wiele łatwiej jest im osiągnąć sukces finansowy.

Czy wystarczy strona na Facebooku bądź katalogi firm?

Fanpage bądź reklama na popularnych katalogach firm nie zastępuje odpowiedniej strony internetowej. Dodatkowo użytkownicy trafiający do takich miejsc starają się najczęściej poszukiwać linku do strony internetowej. W ten sposób chcą dokładniej zapoznać się z ofertą danego przedsiębiorcy, więc jeśli nie odnajdą odnośnika, to zazwyczaj rezygnują z podjęcia współpracy.

Warto więc na początek postarać się przynajmniej o podstawową stronę internetową, która okaże się pięknym środkiem o zwiększenia liczby naszych klientów, a zarazem umożliwi utrzymanie z nimi odpowiednich kontaktów przez cały czas.

Czy strona internetowa się opłaca?

Za każdym razem inwestycja w stronę internetową okazuje się odpowiednia. Stanowi przykład inwestycji długoterminowej, która odpowiednio poprowadzona jest w stanie przynosić coraz to większe korzyści. Dzięki niej udaje się budować pozycjonować markę firmy, zwiększać rozpoznawalność w sieci, a zarazem budować zasięg. Za stworzenie strony internetowej płacimy tylko raz. Każdego roku ponosimy minimalne koszty za utrzymanie hostingu i domeny (od 100-500 zł). Czasami doliczyć do tego należy koszty związane z aktualizacją treści na stronie. Natomiast, jeśli jest ona postawiona na prostym systemie WordPress bądź na innym CMS, to jej zarządzanie okazuje się bardzo proste. Samodzielnie można wtedy ją edytować, jak i dodawać do niej pewne treści, wtyczki i inne możliwości.

Dodatkowo należy doliczyć koszt pozycjonowania takiej strony internetowej na odpowiednie słowa i frazy kluczowe. Liczy się również to, że klienci będą mogli wyszukać naszą stronę na podstawie nazwy naszej firmy, wizytówek i form promocji.

Takie koszty utworzenia, utrzymania i promocji strony internetowej są o wiele niższe od zatrudnienia handlowca, sprzedawcy bądź przedstawiciela handlowego. I dlatego coraz chętniej decydujemy się na taką inwestycję. Odpowiednio poprowadzona każdego miesiąca jest w stanie gwarantować dostęp do szerokiego grona klientów.