Menu Zamknij
E-commerce

Sklep internetowy PrestaShop z kosmetykami samochodowymi dla Clinic4Car.

Podsumowanie projektu:

Marka Clinic4Car to wiodący sklep internetowy oferujący kosmetyki, akcesoria i sprzęt do pielęgnacji pojazdów. Oprócz sprzedaży online, prowadzą również sklep stacjonarny oraz studio detailingowe. Naszym zadaniem było stworzenie nowego sklepu internetowego, odpowiadającego na potrzeby zarówno jego użytkowników końcowych, jak i potrzeby biznesowe oraz marketingowe.

Zobacz online

Zakres prac:

  • Projektowanie UX & UI
  • Frontend & Backend Development
  • PrestaShop Development
  • Wdrożenie i obsługa po wdrożeniu
Nowy wygląd sklepu Clinic4Car - Zajawka

Cele projektu

Sklep na miarę oczekiwań.
Biznesu i użytkowników.

Zaprojektowanie od podstaw nowego, intuicyjnego i efektywnego sklepu internetowego oraz wdrożenie go na nowej platformie – PrestaShop.

Zwiększenie efektywności działań marketingowych oraz SEO po przez wdrożenie rekomendacji agencji marketingowej, obsługującej sklep.

Uproszczenie codziennej obsługi sklepu internetowego.

Wyzwania

Złożone problemy.
Niezliczone wyzwania.

Właściciele marki Clinic4Car – Katarzyna i Grzegorz, zwrócili się do nas z potrzebą stworzenia nowego sklepu internetowego, ponieważ poprzednie rozwiązanie jakie posiadali nie spełniało ich oczekiwań, aktualnych potrzeb oraz utrudniało codzienna pracę i rozwój marki.

Poprzedni sklep internetowy miał już wiele lat przez co nie był już atrakcyjny wizualnie, posiadał wiele błędów, a obsługa na urządzeniach mobilnych była utrudniona. Istotnymi problemami, były również ograniczone możliwości w działaniach marketingowych i SEO, przez co wzrost sprzedaży i rozwój marki były mocno ograniczone. Poprzedni serwis był stworzony na dedykowanym rozwiązaniu, przez co każda zmiana wymagała dużych nakładów czasowych i finansowych, a utrudniona komunikacja z wykonawcą jeszcze bardziej wydłużała realizację każdej zmiany lub naprawę pojawiających się błędów.

Rozwiązania

Nowy sklep od podstaw.

Po pierwszych rozmowach, doszliśmy do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem będzie zbudowanie nowego sklepu od podstaw, który będzie oparty na systemie PrestaShop. 

Nowy wygląd sklepu Clinic4Car - Strona główna w wersji mobilnej i na komputer

Prace rozpoczęliśmy od zaplanowania architektury informacji i stworzenia makiet funkcjonalnych, następnie zaprojektowaliśmy wygląd sklepu w wersji komputer oraz urządzenia mobilne.

 

Kolejnym krokiem było odwzorowanie zaprojektowanego wyglądu w kodzie, czyli Frontend Development oraz połączenie wszystkiego z systemem PrestaShop i przygotowanie wszystkich niestandardowych mechanizmów.

 

Na koniec przygotowaliśmy wszystkie niezbędne integracje, przenieśliśmy bazę kategorii, produktów i użytkowników z poprzedniego sklepu oraz wdrożyliśmy zalecenia SEO od agencji marketingowej.

 

Naszym zadaniem w tym projekcie było:

  • Przygotowanie architektury informacji i makiet funkcjonalnych
  • Zaprojektowanie wyglądu sklepu (UI Design) – desktop + mobile
  • Frontend Development – zakodowanie wyglądu sklepu, na podstawie wcześniej przygotowanego projektu
  • Integracja z Baselinkerem
- Integracja z systemem newsletterowym
  • Migracja kategorii, produktów i użytkowników z poprzedniego sklepu
  • Przygotowanie programu lojalnościowego dla użytkowników, dzięki któremu mogą zbierać punkty (C4C Coiny) za zakupy i opinie produktów, a następnie obniżać wartość koszyka przy następnych zamówieniach oraz przekraczać kolejne progi rabatowe po wydaniu określonej kwoty w sklepie
  • Moduł bloga
  • Moderowane opinie o produktach (opinie mogą dodawać użytkownicy zalogowani, który kupili dany produkt)
- Licznik w koszyku, odliczający pozostałą kwotę do darmowej dostawy
  • Licznik odliczający czas do najbliższej wysyłki
  • Sekcja z karuzelą zdjęć, na której można oznaczać produkty widoczne na zdjęciu, które przenoszą do karty danego produktu
  • Rozbudowana podstrona producentów/marek w sklepie
- Rozbudowana wyszukiwarka
  • Rozbudowane grupy klientów (B2C, B2B z podziałem na studia i sklepy detailingowe i kilka progów rabatowych)
- Optymalizacja szybkości działania
  • Wdrożenie zaleceń SEO na podstawie dostarczonych wytycznych
  • Wdrożenie sklepu na serwer i domenę docelową
  • Wsparcie po wdrożeniu oraz biężący rozwój sklepu

Rozbudowane menu rozwijane.

Przygotowaliśmy kilka wersji rozwijanego menu dla mocno rozbudowanego drzewa kategorii, które jest w pełni zarządzalne w panelu zarządzania PrestaShop.

Nowy wygląd sklepu Clinic4Car - Różne warianty menu rozwijanego

Produkty promocyjne – “hot deals”.

Właściciele sklepu potrzebowali miejsca na promocje, ale większa niż zazwyczaj i ograniczone czasowo.

Stworzyliśmy karuzelę “Hot deals” w sekcji z promocjami, w której można umieścić kilka produktów z dużą obniżką. Moduł posiada licznik odliczający do końca promocji danego produktu.

Nowy wygląd sklepu Clinic4Car - Produkty promocyjne

Galeria z interaktywnymi produktami.

W branży detailingu/kosmetyki samochodowej, zdjęcia odgrywają kluczową rolę – czy to podczas pracy czy pokazujące efekt finalny. Profesjonaliści, jak i entuzjaści, chętnie dzielą się takimi zdjęciami, często umieszczając na nich produkty.

Dlatego też przygotowaliśmy sekcję z galerią, w której można umieścić takie zdjęcia i oznaczyć produkty w dowolnym miejscu, które po rozwinięciu przedstawiają podstawowe informacje na ich temat i po kliknięciu linkują do karty danego produktu.

Nowy wygląd sklepu Clinic4Car - Galeria z interaktywnymi produktami

Mini-koszyk

W ramach projektu, przygotowaliśmy moduł mini-koszyka, który po kliknięciu w ikonkę koszyka, wysuwa się z boku ekranu.

Możemy zobaczyć w nim, jakie produkty mamy dodane do koszyka, możemy je usuwać, przenosić do ulubionych oraz zmieniać ich ilość. W mini-koszyku również możemy dodać kod rabatowy oraz widzimy ile pozostało nam do darmowej dostawy i ile coinów w programie lojalnościowym otrzymamy za zakup tych produktów.

Z mini-koszyka możemy przejść do widoku pełnego koszyka lub bezpośrednio do zamówienia.

Wygląd nowego sklepu Clinic4Car - Mini-koszyk

Filtrowanie produktów

Na liście produktów, przygotowaliśmy kilka typów filtrowania, które możemy dodawać dowolnie do danej kategorii produktów.

W filtrowaniu po producencie, z uwagi na ich długą listą, przygotowaliśmy mechanizm wyszukiwania, który ułatwi odnalezienie szukanego producenta.

Nowy wygląd sklepu Clinic4Car - Filtrowanie produktów

Wiele produktów,
wiele wariantów.

Kosmetyki i akcesoria samochodowe zazwyczaj są dostępne wielu pojemnościach lub wariantach – często od małych pojemności 250 ml, aż po duże 25-litrowe opakowania lub w kilku wersjach kolorystycznych.

Przygotowaliśmy mechanizm powiązania produktów, dzięki czemu po wejściu w dany produkt, od razu widzimy dostępne pozostałe warianty danego produktu.

Nowy wygląd sklepu Clinic4Car - Mechanizm powiązania produktów

Licznik najbliższej wysyłki

Wysyłka produktów w Clinic4Car odbywa się w dni robocze o godz. 13:00. Żeby jeszcze lepiej poinformować o tym użytkowników sklepu, przygotowaliśmy licznik, który na bieżąco odlicza czas do najbliższej wysyłki.

Umieściliśmy go w pasku informacyjnym nad głównym menu, w dodatkowych banerach na stronie, w produkcie oraz w koszyku i zamówieniu.

Nowy wygląd sklepu Clinic4Car - Licznik najbliżej wysyłki

Opinie o produktach.
Dla tych co kupili.

Wdrożyliśmy również mechanizm dodawania opinii do produktów. Możliwość ich dodania jest tylko dla użytkowników, którzy są zalogowani oraz wcześniej kupili dany produkt.

W zależności od tego, czy użytkownik jest zalogowany czy nie, czy kupił dany produkt czy nie, po wejściu w opinie otrzymuje inny komunikat. Jeśli nie jest zalogowany, otrzymuje komunikat o konieczności zalogowania i wyświetla mu się przycisk z linkiem do logowania. W przypadku gdy jest zalogowany, ale jeszcze nie kupił danego produktu, wyświetla mu się przycisk dodania produktu do koszyka.

Nowy wygląd sklepu Clinic4Car - Opinie do produktów

C4C Coins – czyli program lojalnościowy Clinic4Car.

Kolejną funkcjonalnością, jaką wdrożyliśmy dla Clinic4Car, był program lojalnościowy. Użytkownik sklepu zbiera C4C Coiny, dzięki którym może obniżać wartość koszyka podczas kolejnych zakupów.

Coiny przyznawane są za zakupy w sklepie – im większa kwota w koszyku tym więcej coinów trafia do użytkownika, oraz za dodatkowe aktywności w sklepie, jak np. dodanie opinii do produktu.

Nowy wygląd sklepu Clinic4Car - Program lojalnościowy

Moduł bloga.

Na potrzeby działań SEO oraz dzielenia się zdobytą wiedzą przez zespół Clinic4Car, przygotowaliśmy moduł bloga wraz z podziałem na kategorie oraz z możliwością umieszczania produktów w artykułach.

Nowy wygląd sklepu Clinic4Car - Moduł bloga

Efekt końcowy

W pełni indywidualny i wydajniejszy sklep internetowy Clinic4Car.

Zniknął stary, nieefektywny i nieintuicyjny sklep internetowy. W jego miejsce stworzyliśmy nowy, efektywny, przejrzysty i intuicyjny serwis, rozbudowany o wiele nowych funkcjonalności, zarówno dla użytkowników końcowych, jak i dla osób obsługujących sklep na co dzień.

Co dostarczyliśmy?

4000+ produktów

Wykonaliśmy migrację ponad 4 tysięcy produktów z poprzedniego sklepu.

5000+ kont użytkoników

Przenieśliśmy wszystkie zarejestrowane konta użytkowników poprzedniej wersji sklepu. Nie mogliśmy przenieść haseł do kont, natomiast przygotowaliśmy popup z instrukcją dla użytkowników jak ustawić nowe hasło.

12+ dodatkowych funkcjonalności

Wdrożyliśmy szereg dodatkowych funkcjonalności sklepu, które usprawniają korzystanie ze sklepu przez użytkowników 
oraz wspierają codzienne działania przy obsłudze i rozwoju sklepu.

140+ ekranów

Od podstaw, zaprojektowaliśmy i zakodowaliśmy ponad 140 unikalnych ekranów wyglądu sklepu internetowego.

5.0

“Zespół pracujący nad moją stroną zasługuje na najwyższe pochwały - zrealizowali wszystkie moje oczekiwania, a nawet przewyższyli je. Strona działa doskonale, klienci są zachwyceni łatwością nawigacji 
i funkcjonalnością. Elastyczność i gotowość zespołu do rozwiązywania problemów sprawiły, że każdy etap projektu przebiegł bez zakłóceń...”

Porozmawiajmy!

Opowiedz nam
o swoim projekcie.
Zacznij od Cześć!

Chcesz omówić swój projekt? Umów się z nami na bezpłatną, 30−minutową konsultację. Wybierz termin, który Ci pasuje.

Wolisz napisać? Nie ma sprawy, przejdź do kontaktu i skorzystaj
z krótkiego formularza kontaktowego.